Svrbiguz
Drinske planine
Home Turoteka Kako? Čekićara GPS Tekstovi Galerija Tr-Fr Ukradeno Radnje Linkovi

Ruta 19:  Krug Košlje

Karakteristike rute:

- dužina: 20km
- ukupni uspon:650m
- površina: makadam
- težina, fizička: 7
- težina, tehnička: 2-3
- potrebna kondicija: 3
- uslovi za vožnju: vožnja je moguća od proleća do jeseni, ali se ne preporučuje posle jakih kiša.

mapa rute (530Kb)
GPS tracklog i waypoints (pogledajte napomene o GPS podacima)

Ako smo "apsolvirali" lepote Orovice i Bobije na turi br. 17, preostaje nam da zaplovimo dalje na pučinu zatalasanih brda iza nje. Ova maršruta nam pruža jednu takvu mogućnost, i provešće nas preko sela Košlje do mesta sa kojih se pruža lep pogled na veliki kanjon Trešnjice, stanište beloglavih supova.

Da bismo stigli do Košlja, na raskrsnici na kojoj se levo skreće za vrh Bobije i šumsku kuću (idući od Ljubovije) nastavićemo pravo ka selu Razbojište. U selu postoji prodavnica u kojoj možemo obnoviti zalihe. Odatle ćemo nastaviti na jugoistok, putem koji vodi ka Debelom brdu, kroz lepe i otvorene predele. Usput ćemo proći veliku livadu-vašarište na Palučku, mesto na kome se druge nedelje posle Ilindana održava veliki narodni vašar.

Na mestu zvanom Kruška okrenućemo na jugozapad i početi 6km dugi spust do rečice Sušice, po lošijem makadamu. Kraj kroz koji ćemo voziti je kraški i imaćemo prilike da vidimo dosta zanimljivih vrtača. Put postaje još lošiji i takav će biti sve do najniže tačke na turi, mostića preko Sušice. Ovo utihlo mesto okruženo strmim stranama vrhova Dežnica, Jelica i Vodičko brdo, ima posebnu atmosferu i deluje kao da se nalazi na dnu čitavog Univerzuma. Sušica na manje od 2km odavde ulazi bočno u kanjon Trešnjice i uliva se u tu reku - dah ogromnog kanjona stoga lako dopire do nas, donoseći miris tajanstvenog i laku jezu nepoznatog.

Na daljem putu nas očekuje oko 2km dug, težak uspon do raskrsnice na Petrovinama. Malo pre te tačke treba prekinuti vožnju i potražiti zgodnu stazu koja će nas odvesti do nedaleke ivice kanjona Trešnjice - pogled odatle je sjajan.

Pre nego što konačno krenemo ka Razbojištu i završetku našeg kruga, možemo otići do centra Gornjeg Košlja. Do Razbojišta nam zatim preostaje 5km ne preterano teškog uspona po dobrom makadamskom putu i kroz lepe predele sa dosta četinara.

Sažvaćak (objašnjenja kolona u tabeli)

dist. (km) ime tačke

visina

tip podloga mesto / opis komentar
0 s Bobija 2 988 V makadam
Skrenuti levo, unazad I uzbrdo. (Desno se ide za Razbojište i Košlje).
0,8 Razbojište 950 V makadam

1,3 vo 40 940
makadam
Uređen izvor malo više od 100m daleko od puta. Do njega se stiže sporednim putićem koji se odvaja levo. Kad se krene putićem, izvor je desno.
2,9 Greben 1029
makadam Greben Kod škole.
3,2 Vasariste 1020
makadam Palučak, vašarište Vašarište na Palučku - vašar svake godine dve nedelje posle Ilindana.
5,1 R Kruška 1065 K makadam Kruška Skrenuti desno (pravo se ide za Matiće a levo ka planinarskom domu na Jablaniku). Put je odavde lošiji.
6,5 R 197 983 K makadam
Produžiti glavnim putem, polulevo. (Levo i desno se odvajaju sporedni putevi.)
7,3 R 198 954 Td makadam
Produžiti pravo, glavnim putem (desno se odvaja sporedni put).

R 199
T makadam Vodice Skrenuti desno (levo se ide za Pašnu ravan). Odavde bolji put (dobar makadam).
8,6 R 200 894 V makadam Vrtače Nastaviti pravo (desno se odvaja drugi put). Kraški teren - u okolini ima dosta vrtača.
9,4 R 201 922 K makadam
Prevoj. Nastaviti pravo, naniže. (Levi i desni put idu ravno.) Odavde najpre lošiji pa zatim loš put.

R 202
V makadam
Skrenuti desno (pravo nastavlja drugi put).
11,3 Susica mst 760
makadam most Mostić preko rečice Sušice, najniža tačka na turi. Dovde se strmo spušta, odavde se strmo penje.
13,1 R Petrovine 924 T makadam Petrovine Skrenuti levo za Košlje (desno se ide za Razbojište).
14,6 Koslje-cen 820
makadam Gornje Košlje, centar Kod škole. Odavde krenuti nazad ka R Petrovine
16,0 R Petrovine 924 T makadam
Ponovo na ovoj raskrsnici. Produžiti pravo, za Razbojište.Malo posle raskrsnice ulazi se u četinarsku šumu, širok put.
19,55 Razbojiste 950 T makadam
Ponovo na ovoj raskrsnici, čime je zatvoren krug preko Košlja. Skrenuti levo, i povratak do S Bobija 2 je potom istim putem kojim se došlo u početku.
20,32 s Bobija 2 988 V makadam
Skrenuti levo, unazad I uzbrdo. (Desno se ide za Razbojište i Košlje).