Svrbiguz
Drinske planine
Home Turoteka Kako? Čekićara GPS Tekstovi Galerija Tr-Fr Ukradeno Radnje Linkovi

Ruta 14:  Ljubovija - manastir Svete Trojice - Ljubovija

Karakteristike rute:

- dužina: 2km
- ukupni uspon: 110m
- površina: asfalt, makadam
- težina, fizička: 3
- težina, tehnička: 2
- potrebna kondicija: 2
- uslovi za vožnju: vožnja je moguća tokom čitave godine, osim zimi posle jakih snežnih padavina.

mapa rute (170Kb)
GPS tracklog i waypoints (pogledajte napomene o GPS podacima)

Manastir Svete Trojice nalazi se u brdima na okrajku Ljubovije i do njega se brzo može stići, tako da je izlet do tamo odličan način da iskoristimo par slobodnih sati u danu u kome smo tek stigli u Ljuboviju ili u danu u kome se spremamo da iz nje odemo, ili ako nas je loše vreme sprečilo da odemo negde dalje. Posetu manastiru možemo i spojiti sa turom do Rimskog mosta ili turom do Bobije, jer se tamo kreće istim putem.

Polazimo iz centra Ljubovije, asfaltnim putem koji uz reku Ljuboviđu vodi ka Peckoj i Valjevu. Brzo ćemo stići do odvajanja (obeleženog tablom) na kome se levo, strmo uzbrdo, odvaja uzani asfaltni put ka manastiru. Nadomak njegovog ulaza počinje makadam. Posle posete manastiru krug ćemo zatvoriti spuštajući se tim makadamom do ponovnog izlaska na put Ljubovija - Pecka, a oni kojima više odgovara asfalt mogu da se vrate nazad na isti način na koji su i došli. U svakom slučaju, lepi pejzaži, širok pogled sa vrhova brda i manastirski mir, biće više nego dovoljna nadoknada za trud uložen u penjanje. Tura je veoma kratka, tako da se na nu mogu odlučiti i rekreativci sa slabijom kondicijom: gde god je potrebno može se napraviti pauza ili pogurati bicikl - vremena će biti dovoljno. Šta više, ovo može biti lepa prilika za početnike da se oprobaju u svom prvom oštrom usponu, i tako steknu potrebnu sigurnost i inspiraciju za nova slična iskušenja.

Sažvaćak (objašnjenja kolona u tabeli)

dist. (km) ime tačke

visina

tip podloga mesto / opis komentar
0 s man Sv T 185 TL asfalt Ljubovija Skrenuti levo (idući iz centra Ljubovije), na strm asfalt koji vodi uzbrdo. Na raskrsnici postoji tabla "Manastir Sv. Trojica Čitluk"
1,2 s man 2 286 T asfalt
Skrenuti desno.
1,3 as end 08 285
makadam
Kraj asfalta, početak makadama.
1,4 man ulaz 266
makadam manastir
Sv. Trojice
Ulaz u manastirski krug.
1,9 R 160 195 T makadam
Skrenuti desno, nizbrdo (levi put ide uzbrdo).
1,9 s man 3 190 T asfalt
Izlazak na put Ljubovija - Pecka. Skrenuti desno. Na raskrsnici postoji tabla "Manastir Sv. Trojica Čitluk"
2,3 s man Sv T 185 Td asfalt
Krug zatvoren povratkom na početnu raskrsnicu.