Svrbiguz
Drinske planine
Home Turoteka Kako? Čekićara GPS Tekstovi Galerija Tr-Fr Ukradeno Radnje Linkovi

Ruta 7:  Mačkov kamen - Gračanica - Drina

Karakteristike rute:

- dužina: 20km
- ukupni uspon: 90m (u suprotnom smeru 700m)
- površina: makadam, asfalt
- težina, fizička: 2 (u suprotnom smeru 6)
- težina, tehnička: 2
- potrebna kondicija: 2 (u suprotnom smeru 3)
- uslovi za vožnju: vožnja je moguća od proleća do jeseni

mapa rute (900Kb)
GPS tracklog i waypoints (pogledajte napomene o GPS podacima)

Ruta koja nas sa područja Boranje i Jagodnje prebacuje u područje Sokolskih planina je jedna od najlepših i najzanimljivijih. To je vožnja za ljubitelje visina i otvorenih vidika, a zgodna je i kao završetak boravka u ovim krajevima - na taj način se brzo možemo spustiti do Ljubovije, odakle možemo nastaviti javnim prevozom ka Bajinoj Bašti / Užicu, ili ka Valjevu / Beogradu.

Krećemo sa raskrsnice u blizini kafane "Mačkov kamen". Očekuje nas dobar makadamski put i lagan spust ka Postenju. Sa odmicanjem kilometara nizbrdica postaje oštrija a podloga lošija, ali se zato sa leve strane polako uzdiže i izdvaja iz okoline upečatljivi greben Sokolskih planina, stalni pratilac i glavni ukras na turi. Na raskrsnicama na kojima se ka grebenu odvajaju sporedni putevi, sigurno ćemo često poželeti da krenemo nekim od njih i ispitamo kakvu još lepotu možemo otkriti. Zašto da ne - teren je otvoren i lak za snalaženje, pa ako imamo vremena možemo sebi priuštiti odlazak do nekog od zaseoka šćućurenih ispod moćnih kamenitih vertikala.

U centru Gračanice je raskrsnica na kojoj možemo odabrati da pre konačnog silaska na Drinu posetimo manastir Sveti Nikolaj (ruta 8). Od Gračanice do drinske magistrale stići ćemo laganim i mirnim asfaltnim spustom kroz vrlo lepu dolinu rečice Gračanice.

Sažvaćak (objašnjenja kolona u tabeli)

dist. (km) ime tačke

visina

tip podloga mesto / opis komentar
0 R MK-Grac 779 Tro makadam
Raskrsnica Mačkov Kamen - Gračanica. Za Gračanicu skrenuti levo, idući od Krupnja.
3,1 R 089 817 V makadam
Skrenuti desno na ravan makadam (polulevo i uzbrdo produžava grebenski makadamski put ka Rožnju). Desni put je odavde vrlo širok (pripremljen za asfaltiranje) u dužini od oko 1km.
7,8 S Rujevac 617 V makadam
Skrenuti levo (desno se ide za Rujevac).
8,8 Tanasići 554
makadam Tanasići selo
8,9 R 091 544 V makadam Tanasići Skrenuti levo (poludesno i uzbrdo ide makadam za Tomiće).
10,6 D Postenje 421
makadam Donje Postenje selo
11,4 vo 28 363
makadam Ramići Izvor desno.
12,1 bolji put 1 334
makadam
Od ovog mesta na kome se desno odvaja makadam za Poliće (jasno vidljiv sporedni put, rasrksnica nije bitna) put je bolji i širi.
15,1 Gracanica 230 T asfalt Gračanica, kod mosta Raskrsnica u centru Gračanice. Skrenuti desno (levo se ide za manastir Soko). Na drugoj strani mosta sa desne strane je uređen izvor.
19,6 S Soko 177 T asfalt Rakići Izlazak na magistralu. Na raskrsici postoji putokazna tabla za manastir.